Vožnja u Srbiji postaje luksuz

Bez autora
Feb 16 2011

Cena sirove nafte na svetskom tržištu je sve viša i sve nestabilnija, a slično je i s cenom goriva na srpskom tržištu koje je skuplje nego početkom 2011. godine. Osim poskupljenja nafte, na rast cena derivata je uticalo i povećanje akciza. Tako je sada za litar goriva, benzina i dizela, u zavisnosti od pumpe, potrebno od oko 113 dinara pa i do iznad 135, što je u odnosu na početak godine, u zavisnosti od derivata - skuplje od nekoliko dinara, pa i do iznad deset dinara. Kupovna moć potrošača u Srbiji, koji svakog dana za istu količinu nekog proizvoda mora da plati više nego juče, po svemu sudeći i dalje će padati. Najava daljeg povećanja cene goriva svakako će potrošače dodatno opteretiti jer povećanje cene energenata utiče i na rast mnogih drugih cena.

Vožnja u Srbiji postaje luksuzCena sirove nafte na svetskom tržištu je sve viša i sve nestabilnija, a slično je i s cenom goriva na srpskom tržištu koje je skuplje nego početkom 2011. godine.

Osim poskupljenja nafte, na rast cena derivata je uticalo i povećanje akciza.

Tako je sada za litar goriva, benzina i dizela, u zavisnosti od pumpe, potrebno od oko 113 dinara pa i do iznad 135, što je u odnosu na početak godine, u zavisnosti od derivata - skuplje od nekoliko dinara, pa i do iznad deset dinara.

Kupovna moć potrošača u Srbiji, koji svakog dana za istu količinu nekog proizvoda mora da plati više nego juče, po svemu sudeći i dalje će padati. Najava daljeg povećanja cene goriva svakako će potrošače dodatno opteretiti jer povećanje cene energenata utiče i na rast mnogih drugih cena.

Vožnja automobilom odavno je postala luksuz, ali kako cene idu naviše, luksuz će postati i javni i međugradski prevoz. Da se osnovne namirnice zanemare.

Potrošači, nažalost, u narednom periodu mogu očekivati dalji rast cene goriva na pumpama u Srbiji jer nafta i dalje poskupljuje. Po rečima zamenika predsednika Udruženja privatnih benzinskih stanica Srbije Borislava Tatića, cena goriva u našoj zemlji formira se slobodno i direktno zavisi od svetske cene, te ukoliko se nastavi sadašnji trend rasta cene nafte - a ima naznaka da hoće, posebno zbog poslednjih dešavanja u Africi - i na srpskom tržištu treba očekivati rast cene goriva.

Tatić ukazuje na to da je cena goriva na svim pumpama od početka 2011. godina viša, a da je promet uobičajen za januar i da je na nivou prošlogodišnjeg u istom mesecu. Ipak, treba podsetiti na to da je u januaru 2010. godine zabeležen značajan pad prometa na pumpama u Srbiji koji je dostigao i oko 30 odsto u odnosu na januar 2009. godine.

Ukoliko se sadašnji trend rasta cene nafte nastavi, ukazuje Tatić, država bi mogla preduzeti korake koji bi sprečili još više cene litra goriva - odnosno smanjiti akcize.

U ovakav korak teško je poverovati jer bi to značilo da se država, koja već odavno muku muči s praznom kasom, odrekne prihoda koji se, preko svakog litra benzina, slivaju u budžet.

Zbog značajnog pada prometa u prvoj polovini 2010. godine s više strana ukazivano je na to da je potrebno smanjiti akcize. Takvu mogućnost su najavljivali i neki ministri, ali se, naravno, u tom pravcu nije desio pozitivan pomak. Naprotiv, od početka 2011. godine akcize su više.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik